Publications

Recherche en pédagogie :
Participation du SNIN dans l’écriture et la conception de ces travaux.

Bobot M, Maisons V, Chopinet S, Bureau C, Luque Y. National survey of invasive procedural training for nephrology fellows and residents in France: from bedside mentoring to simulation-based teaching. Clin Kidney J. 2020 Aug 20;14(1):445-447. doi: 10.1093/ckj/sfaa111. PMID: 33564454; PMCID: PMC7857789.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7857789/

Lohéac C, Maisons V, Bureau C, Bertocchio JP. La néphrologie française dans la réforme du 3e cycle des études médicales : ce qu’en pensent les néphrologues [Amending of the 3rd cycle of medical studies in France: What the nephrologists stand for]. Nephrol Ther. 2020 Feb;16(1):50-58. French. doi: 10.1016/j.nephro.2019.06.002. Epub 2020 Jan 17. PMID: 31959485.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1769725519305309

Brasme R, Larceneux F, Delion A, Aubert O, Bertocchio JP. Formation initiale en néphrologie en France : qu’en pensent les internes ? Résultats de la première enquête nationale [French teaching in nephrology: What is the residents’ feeling? Results from the first national survey]. Nephrol Ther. 2017 Nov;13(6):485-494. French. doi: 10.1016/j.nephro.2016.11.002. Epub 2017 May 29. PMID: 28571694.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S176972551730113X?via%3Dihub

ISNI :
Guide « Future interne » : http://www.futur-interne.com/guide/nephrologie/